El quinto elemento del Lenguaje Visual que estamos estudiando. Uno de los temas que más me gustan y en el que me extralimito haciendo actividades porque veo lo mucho que también os gusta a vosotros.
Tras una presentación de la teoría del color, empezamos a practicar con las témperas y los colores primarios, secundarios y terciarios.
Colour is the fifth element of the Visual Languaje we are studying. It is one of my fave topics ever. This is why I usually exceed the time limit practising with mixtures, complementary, warm and cool colours colours and other really interesting activities because you like them as much as I do.
We started practising with gouache paints and primary, secondary and terciary colours after watching a presentation about the colour theory.
Colour is the fifth element of the Visual Languaje we are studying. It is one of my fave topics ever. This is why I usually exceed the time limit practising with mixtures, complementary, warm and cool colours colours and other really interesting activities because you like them as much as I do.
We started practising with gouache paints and primary, secondary and terciary colours after watching a presentation about the colour theory.
La segunda actividad consistió en trabajar los conceptos de tono y valor o grado de un tono. El blanco es el valor más claro y el negro el más oscuro.
The second activity consisted of practising the hue and value concepts. Value is defined as the relative lightness or darkness of a colour.
The second activity consisted of practising the hue and value concepts. Value is defined as the relative lightness or darkness of a colour.
Nadia Sánchez, 1ºB
Another activity was related to warm and cool colours. Students took inspiration from a painting by German artist Paul Klee.
"Senecio" Paul Klee, 1922
Las interpretaciones de los alumnos de 1ºB de ESO:
First B Students interpretations:
Ángela de los Ríos
Ana María Pérez
Sergio Yepes
Rocío Flomesta
Carlos Bermejo
Andrea García
David Martínez
Adrián Liza
Alejandra López
Ruth Moreno
José Manuel Cánovas
Pilar González
Francisco Javier Selma
Dylan Amurrio
Nassima Ennaciri
Y la composición de colores fríos basada en un cuadro pintado por Joaquín Sorolla en 1909 y titulado "niño jugando con un barco"
And the cool composition is based on a painting by Joaquín Sorolla called "The little sailing boat", 1909
Y las interpretaciones de los alumnos:
Students interpretations:
José Manuel Cánovas
Dylan Amurrio
Carlos Bermejo
Francisco Javier Selma
Sergio Yepes
Ruth Moreno
Andrea García
Alejandra López
Marcos López
Ana María Pérez
Nassima Ennaciri
Pilar González
Ángela de los Ríos
Los alumnos de 1ºA ESO eligieron un cuadro y etiquetaron sus colores en primarios, secundarios y terciarios utilizando la app LABELBOX. Algunos ejemplos:
First A students chose a picture and laveled its primary, secondary and terciary colours. Some examples:
Isabel Egea
Luisa González
Raquel Ramírez
Rosa Mª Carrasco
Además, los alumnos del grupo digital realizaron estas composiciones basándose en sus colores preferidos. Presentan en el fondo un cuadro famoso y un poema al estilo japonés de los haikus inventado por ellos.
Digital students also created compositions based on their favourite colours with famous paintings in the background and Japanese poems (Haiku) made up by them:
Isabela Arcu
Daniel Sánchez
No hay comentarios:
Publicar un comentario